تبلیغات موثر برای جذب مشتری

موثر ترین روش های تبلیغات برای یک سالن دار

تبلیغات موثر برای جذب مشتری

روش هایی که یک سالن دار برای تبلیغات باید بداند

اکثر صاحبین کسب و کار به دنبال افزایش تعداد روز افزون مشتریان خود هستند . از این رو برای دستیابی به این مهم هر روز روش های جدید و یا اغلب قدیمی تبلیغات را تجربه می کنند.

هر تبلیغ برای یک کسب و کار جواب گو می باشد.

بدهی و روشن است که هر متد تبلیغاتی برای کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد . یعنی شما نمی توانید یک شیوه تبلیغاتی را که در جایی دیده اید برای تبلیغ خدمات و سالن خود استفاده کنید و به همان میزان از آن بهره ببرید .

این کار مستلزم علم و دانش تبلیغات است . حتی تولید یک ویدیو توسط اینفلوئنسر های ( سلبریتی ها ) نیازمند دانش تبلیغات است تا بازده  مناسبی داشته باشد.

موثر ترین شیوه های تبلیغاتی برای یک سالن آرایشی

ما قصد داریم تا در این مطلب چند روش موثر برای تبلیغات برای سالن های آرایشی را به شما آموزش دهیم .

از کجا باید شروع کرد؟

شما می توانید بعنوان مدیر یک سالن آرایشی و یا یک آرایشگر برای کسب و کار و خدمات خود تبلیغاتی موثر داشته باشید . یعنی به ازای هر ۱۰۰۰ تومان تبلیغات ۱۰۰ هزار تومان بازگشت نقدینگی داشته باشید.

کافی است تا از یک کارشناس حوزه تبلیغات کمک بگیرید و یا با مطالعه این مطلب به اطلاعات خود بیافزایید

سر فصل های زیر را برای خود بنویسید

  • هدف گذاری کنید
  • بودجه تعریف کنید
  • مشتریان خود را شناسایی کنید
  • رسانه های تبلیغاتی را محیا کنید
  • انشار دهید
  • بازخورد تبلیغات را بررسی کنید

هدف گذاری

تغریبا برای شروع هر کاری ابتدا نیازمند برنامه ریزی و هدف گذاری هستیم .تبلیغات نیز از این قائله مستثنی نیست.

پس قبل از شروع هر کاری از خود بپرسید من برای چه تبلیغ می کنم ؟

سوال بالا جواب های متعدد و گوناگونی خواهد داشت .

برای مثال :

  1. تبلیغ می کنم تا مشتریانم را افزایش دهم.
  2. تبلیغ می کنم تا رقبا را پشت سر بگذارم
  3. برای برند سازی تبلیغات می کنم
  4. برای اطلاع رسانی تبلیغ می کنم

و مواردی از این قبیل…

حالا موضوع روشن تر شد که ما برای رسیدن به چه هدفی قصد صرف هزینه برای تبلیغات را داریم ( دقت کنید از واژه صرف هزینه استفاده کردم . چون تا روشن نشدن باقی مطالب شما فعلا در حال صرف هزینه هستید نه سرمایه گذاری)

تعیین بودجه تبلیغاتی

ممکن است شما صاحب یک سالن بزرگ در شمال شهر باشید و یا حتی برای اولین بار کار خود را در یکی از اتاق های منزل خود آغاز نموده اید .

هیچ فرقی نمی کند که شما در چه مقیاسی قصد تبلیغات برای کسب و کار خود را دارید . مهم رسیدن به مقاصد و اهداف است .

شما ملزم به تعیین بودجه تبلیغاتی پس از تعیین هدف هستید.

البته لازم به ذکر است که تعیین و تعریف بودجه تبلیغاتی کاری پیچیده و نیازمند تخصص ویژه می باشد ولی شما می توانید میزان و مقدار مبلغی را که قصد تبلیغات دارید را تعیین کنید و مشخص کنید که این میزان را در چه بازه زمان صرف می کنید.

برای مثال:

یک میلیون تومان برای یک ماه

یک میلیون برای یک فصل و سپس ۱۰ درصد درآمد و یا سود تا یک سال

و…

مشتریان را شناسایی کنید

قطعا شما نمی توانید تمام مشتریان را نصیب خود کنید زیرا در بین خیل انبوهی از مشتریان سلایق متنوعی نیز وجود دارد . پس در ابتدا خدمات خود را بخوبی شناسایی کنید و با توجه به امکانات و خدمات خود مشتریانتان را .

شما برای شناسایی به این مهم باید مشتریان را به صورت کامل و واضح تعریف کنید.

مشتریان من بانوان جوان بین ۲۰ تا ۲۵ سال ساکن منطقه سعادت آباد هستند که حداقل هفته ای یک بار برای آرایش و براشینگ به آرایشگاه می روند .میانگین درآمد مشتریان من ۲میلیون تومان در ماه می باشد .آنان به زیبایی و آراستگی خود اهمیت می دهند .آنان علاقه بسیار زیادی به شبکه های اجتماعی و نمونه کار های جدید دارند

با این شیوه مشتریانتان را شناسایی کنید.

ابزار رسانه

به هر وسیله ای که شما بتوانید از آن برای تبلیغات استفاده کنید و پیام خود را انتقال دهید رسانه تبلیغاتی می گویند

مثل  بروشور ها و تراکت های چاپی ، پیام های دیجیتالی ، ویدیو، پیامک ، ایمیل ، وب سایت ، اپلیکیشن ، و …

شما پس از شناخت صحیح مشتریان در میابید که آنان بیشتر در معرض کدام یک از رسانه های بالا قرار دارند . اما نکته مهم این است که گاهی اوقات با شناخت درست رسانه تبلیغاتی و طر احی یک پیام مرتبط با رسانه می توانید مخاطبین خود را متوجه پیام خود در رسانه ای کنید که خیلی از آن استفاده نکرده اند.

مثلا چاپ یک کارت ویزیت جذاب و قراردادن آنها در استندی زیبا در سرویس های بهداشتی فرودگاه ها

انتشار تبلیغات

شما بالاخره بعد از طراحی پیام تبلیغاتی و رسانه و مراحل دیگر نیاز به انتشار تبلیغات خود دارید. زمان را از دست ندهید.به موقع و در زمان مناسب اقدام به انتشار پیام کنید.

حتی یک ویدیو دست ساز خانگی برای کسب وکار شما در اینستاگرام باید در بهترین زمان منتشر شود . مثلا ساعت ۸ صبح برای مشتریان کارمند یا ساعت ۶ بعد از ظهر برای مشتریان لوکس

جذب و بررسی بازخورد ها

حتما برای ادامه کار و اینکه بدانید تبلیغات فعلی شما چگونه عمل کرده نیازمند بررسی و تحلیل بازخورد های این کمپین تبلیغاتی هستنید.شما باید برای دریافت بازخورد از مشتریان از ابزارهایی برای جمع آوری بازخورد ها استفاده نمایید. برای مثال شماره ای را برای اعطای تخفیف به مشتریان در یک آگهی چاپی مشخص کنید و به آنها بگویید برای استفاده از تخفیف باید کد تخفیف را برای شما پیامک کنند . میزان پیامک هایی که برای شما ارسال می شوند نشان از میزان دریافت بازخورد از سوی مخاطبین و مشتریان احتمالی شما هستند .

هشتگ ها نیز در شبکه های اجتماعی یکی دیگر از این ابزار ها به شمار می آیند.

توصیه رزروچی

رزروچی معتقد است هر کس باید کار مربوط به خودش را به صورت تخصصی و ویژه انجام دهد . پس اگر کسب و کار خود را راه اندازی نموده ایده و درحال پیاده سازی طرح هایی برای افزایش مشتریانتان هستید حتما بایک مشاور و یا مجر ی تبلیغاتی کار خود را ادامه دهید زیرا این کار سبب عدم اطلاف وقت و سرمایه شما خواهد شد

موفق و پیروز باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *